In Dorpshuis Fort Vreeswijk was een drukbezocht samenzijn in het teken van vrijheid. Hoogtepunt waren de drie vrouwelijke sprekers over vrijheid in Nederland, Iran en Syrië: “vrijheid is dat je in Nederland kunt kiezen wie je bent en wat je doet”, “kunt houden van wie je wilt” en “als vrouw gelijkwaardig bent, zoals aanvankelijk in de islam ook was."

Gelijkheid en vrijheid kennen vele perspectieven. De viering van Internationale Vrouwendag blijft nodig om op deze dag extra aandacht te vragen voor de positie van vrouwen. Hedendaags seksisme en vrouwenhaat ondermijnt de vrijheid.

De organisatie van 8 maart waardeert de brede steun van de Nieuwegeinse gemeenteraad voor de viering van Internationale Vrouwendag. De partijen: PvdA, SP, VSP, CDA en Lokale Vernieuwing en de gemeente hebben de viering van deze dag mede mogelijk gemaakt. D66 en GroenLinks hebben de dag met het 8 maart comité georganiseerd.